Ofte stillede spørgsmål

Vi har samlet nogle af de spørgsmål folk har haft gennem tiden og besvaret dem her, hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål er du velkommen til at kontakte her: https://folkemoedeovernatning.dk/kontakt/

Generelt

Hvordan kører bussen under folkemødet?

På siden: https://folkemoedet.dk/praktisk/transport-parkering/ kan du se oplysninger omkring transport.

Hvad koster det at benytte siden?

Siden stilles gratis til rådighed for udlejere og lejere. Du vil derfor ikke få nogen regning for, at vi formidler kontakten mellem jer. Vi har nogle ydelser der kan tilkøbes, men de er ikke nødvendige for at kunne bruge siden.

Generel forsikring ved udlejning

Bornholms Brand har været så venlige at komme med ekstra oplysninger i forbindelse med forsikringer og udlejning:
Hvis du lejer din helårsbolig ud, kan du ikke forsikre dig mod tyveri og hærværk i forbindelse med udlejningen. Det kan du godt, når det handler om sommerhuse, og her skal du i så fald tegne en tillægsforsikring. Tillægsforsikringen kræver, at du enten lejer ud via bureau, eller at der foreligger en lejekontrakt.
Eventuelle skader forvoldt af en lejer, kan ikke dækkes via dennes private ansvarsforsikring.
Vær i øvrigt opmærksom på, at hvis du lejer din helårs- eller sommerbolig ud via bureau eller Airbnb, har disse ofte forsikringer der dækker dig ved udlejning.
Note fra Folkemoedeovernatning.dk:
Da folkemoedeovernatning.dk ikke er et bureau, har vi ikke en forsikring som der nævnes her.

Er stederne ledige?

Alle steder der vises her på siden, er som udgangspunkt ledige. Det er dog op til ejerne at informere os, når deres sted er lejet ud – hvilket ikke altid sker. Vi kontakter jævnligt ejerne, og forespørger om deres steder stadig er ledige, så listen kan holdes opdateret. Hvis vi ikke får svar på vores henvendelser, deaktiveres stederne igen.

Er siden drevet eller betalt af “Foreningen Folkemødet”?

Nej. Siden er privat ejet og Foreningen folkemødet har ingen direkte inflydelse på hvordan siden fungerer. Dog drives den med respekt for deres ønsker til funktioner m.m. Derfor har der også været møder med foreningen folkemødet netop omkring siden. Siden er også uden økonomisk større fra Foreningen Folkemødet, eventuelle indtægter er at finde i rapporterne.

Fandt du ikke det du søgte?

Hvis du ikke fandt svar på dit spørgsmål her, så kan du kontakte på siden kontakt. Klik her.

Find overnatning

Skal jeg udfylde alle oplysninger for at komme i kontakt med en udlejer?

Ja, det er nødvendigt for at vi sender din henvendelse videre til udlejer. Hvis der mangler oplysninger, vil du få besked, så vi kan få dem på plads, inden vi sender din henvendelse videre til udlejer.

Jeg har spørgsmål til udlejer, inden jeg vælger at leje et sted – Hvad gør jeg?

Vi udleverer ikke kontakt oplysninger på en udlejer, men du kan stille spørgsmål til udlejer ved at bruge kontaktformularen for det pågældende sted. Udlejer vil så kunne læse dette, når udlejer modtager din henvendelse.
Husk – Du binder dig ikke til at leje et sted, blot ved at kontakte.

Hvor lang tid går der før jeg ved, om jeg har fået det ønskede?

Vi anbefaler udlejerne, at de gennemgår alle henvendelser indenfor 5 hverdage efter modtagelsen, og svarer dem de vil have boende. Du får direkte besked fra udlejer, hvis du vælges.

Er aftalerne bindende hvis jeg trykker Send her på siden?

Nej, du binder dig ikke til noget, før du har har en aftale direkte med udlejer. Formålet med siden er udelukkende at skabe kontakt mellem lejer og udlejer, så du kan finde den perfekte overnatning.

Tak til Bornholms Brand for deres svar på nogle af spørgsmålene. https://bornbrand.dk/

Opret overnatning

Jeg har et sted jeg vil leje ud, men jeg ved ikke hvad jeg skal tage for det

Ved at benytte siden, kan du se hvad gennemsnitspriserne ligger på i dit område, for steder der ligner dit. På den officielle hjemmeside for Folkemødet kan du se deres vejledning: https://folkemoedet.dk/praktisk/overnatning/ under afsnittet “Vejledende priser ved leje/udlejning af privat bolig”

Hvordan dækker forsikringen ved udlejning af vores sommerhus?

Bornholms Brand har været så venlige at svare på spørgsmålet her:
Forsikringen dækker som normalt, og her er desuden mulighed for at tegne en udvidet dækning, som dækker tyveri og hærværk forvoldt af lejer.

Hvordan dækker forsikringen ved udlejning af vores helårshus?

Bornholms Brand har været så venlige at svare på spørgsmålet her:
Forsikringen dækker som normalt – bortset fra hvis der sker tyveri eller hærværk i forbindelse med en udlejning.

Hvordan dækker forsikringen ved eventuelle skader der opstår i forbindelse med udlejningen?

Bornholms Brand har været så venlige at svare på spørgsmålet her:
Hvis noget bliver stjålet eller ødelagt, mens huset er lejet ud, er der ingen dækning fra forsikringen.

Hvordan ændrer jeg mit opslag?

Du skal logge ind, på den konto du oprettede, da du lavede opslaget. Derinde kan du ændre dit opslag. Hvis du har problemer med at logge ind, eller hvis du har andre spørgsmål, kan du selvfølgelig kontakte os.

Har det nogen betydning for forsikringen, hvis udlejer selv bor til leje?

Bornholms Brand har været så venlige at svare på spørgsmålet her:
Nej – her gælder samme regler som punkterne:
Hvordan dækker forsikringen ved udlejning af vores helårshus? Hvordan dækker forsikringen ved eventuelle skader der opstår i forbindelse med udlejningen? Hvordan dækker forsikringen ved udlejning af vores sommerhus?

Hvordan sletter jeg mit sted?

Når du er logget ind på din konto, kan du slette den. Du kan også kontakte via kontaktformularen, så hjælper vi dig med at få dit sted fjernet.